loading...
Latest Sport News.جدیدترین اخبار ورزشی روز
Admin بازدید : 6 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

بلاتر نمی‌‎دانست نام خلیج فارس عوض شده

به گزارش پارس به نقل از مهر، علی کفاشیان پس از نشست سپ بلاتر در خصوص اینکه با این بی‌نظمی باعث نمی‌شود AFC از دادن میزبانی به ایران منصرف شود، گفت: من بی‌نظمی ندیم، به عنوان مثال در کمپ تیم‌های ملی مردم دوست داشتند با او عکس بگیرند که این همه جا بصورت طبیعی انجام می‌شود. ضمن اینکه AFC از تمام میزبانی‌های ایران تعریف کرده است.

وی در مورد اینکه بلاتر قول و امتیاز مشخصی به ایران داده است یا نه؟ اظهار کرد: این اتفاق رخ نداده است اما علاقمندی و خوشحالی بلاتر برای سفر به ایران، در هر جای دیگری به این راحتی رخ نمی‌دهد. مطمئن هستم از این به بعد توجهات به فوتبال کشورمان بیشتر می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ادامه خاطرنشان کرد: شما نتایج خوب سفر بلاتر به ایران را در 7-8 ماه آینده می‌بینید، به خصوص اینکه تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل حضور دارد.

وی در ادامه درباره اینکه چرا با سپ بلاتر درباره خلیج فارس و خلیج عربی صحبت نکرده است و آیا این موضوع به حضور شیخ سلمان در ایران مرتبط می‌شود یا خیر؟، گفت: بلاتر در جریان نبود که نام لیگ امارات عوض شده است. او گفت به صورت مستند مدارک را به فیفا بدهید تا مشخص شود نام خلیج فارس چطور و چگونه عوض شده است، ما هم قرار شد به صورت مستند مدارکی را به فیفا بفرستیم.

کفاشیان درباره اینکه آیا نامه ایران برای دفاع از نام خلیج فارس به دست بلاتر رسیده است یا خیر، تاکید کرد: نامه ما برای بلاتر نبود بلکه به بخش حقوقی فیفا ارسال شد. بخش حقوقی فیفا هم این مسئله را در دستور کار خود قرار داده و قرار است به آن رسیدگی کند. اگر از کمیته حقوقی به نتیجه نرسیم به صورت مستقیم نامه ای را به سپ بلاتر نوشته و آن را پیگیری می کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران از خبرنگاران خواست که این موضوع را موشکافی نکنند و در ادامه یادآور شد: ما قول پیگیری این مساله را گرفته‌ایم و آن را بررسی می‌کنیم.

وی در ادامه درباره اینکه بلاتر از کسب یک کرسی ایران در فیفا در چند ماه آینده خبر داده است، تاکید کرد: کسب کرسی در فیفا یک پروسه دارد، وقتی کسی بخواهد عضو یکی از کمیته‌های فیفا شود، ابتدا کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را با فدراسیون مربوطه در میان می‌گذرد و برای معرفی فرد جدید استعلام می‌‎گیرد. فدراسیون هم افراد واجد شرایط را معرفی می‌کند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد ایران مهدی‌ مهدوی‌کیا است یا خیر؟ تصریح کرد: ما بهترین شخص را انتخاب می‌کنیم، مهدی هم سفیر فوتبال پایه آسیا بوده و شایسته کسب این عنوان است. جا دارد مهدوی‌کیا کرسی ایران در آسیا را از آن خود کند.

وی همچنین درباره این که آیا دعواهای کارلوس کی‌روش با فیفا تمام شده است یا خیر؟ یادآور شد: مگر کی‌روش با فیفا قهر بود؟

رئیس فدراسیون فوتبال ایران همچنین درباره مشکل برگزاری بازی‌های دوستانه ایران خاطرنشان کرد: ما هماهنگی‌ای خوبی با سازمان لیگ انجام دادیم که برای برگزاری بازی‌های دوستانه وقت بگیریم. هنوز هیچ مسابقه‌ای از ایران قطعی نشده ولی دستمان برای برگزاری بازی های دوستانه باز است. من با تاج در این باره صحبت کردم و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری بازی‌های دوستانه وجود دارد.

وی درباره اینکه سپ بلاتر چگونه از تقویم پراشتباه لیگ ایران تقدیر و تشکر کرده است، خاطرنشان کرد: بلاتر تقویم را نگاه نمی‌کند، او نتایج کار را می‌بیند و حرف می‌زند. در واقع ما به جام جهانی صعود کرده‌ایم و این نشان دهنده تقویم خوب فوتبال ایران است.

کفاشیان همچنین درباره اهدای فرش ایرانی به سپ بلاتر و شیخ سلمان یادآور شد: به هر حال فرش‌های ایرانی باید صادر شود! من به دفتر سپ بلاتر چند بار رفته‌ام و فرش‌ها و یادگاری‌های ایران را در دفتر فیفا مشاهده کرده‌ام. خیالتان راحت او فرش‌ها را یادگاری نمی‌برد!

وی درباره صحبت‌های بلاتر مبنی بر حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها تصریح کرد: این موضوع مورد درخواست بلاتر بود ولی ایشان نمی‌تواند قوانین داخلی کشورها را عوض کند. بلاتر فقط توصیه‌هایی می‌کند و اگر راه حلی باشد، مسئولان آن را پیدا می‌کنند. هیچکس نمی‌خواهد زنان ایرانی از حق خود محروم شوند ولی باید از راه درست به حق خود برسند چون در استادیوم‌های ماهنوز این فضا برای زنان ایجاد نشده است. علی لاریجانی هم به بلاتر تاکید کرد حضور زنان در ورزشگاه‌ها را در فراکسیون ورزش مجلس پیگیری کند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به سئوالی مبنی بر دلیل تغییر برنامه صبح امروز بلاتر، تاکید کرد: آقای شریعتمداری پیشنهاد داد که بلاتر به سازمان محیط زیست برود تا تقاضای ایران برای استفاده از یوزپلنگ ایرانی به عنوان نماد ایران در جام جهانی برزیل را مطرح کنیم. این کار خوبی بود که یوزپلنگ ایرانی را به عنوان نماد ایران قرار دهیم.

وی ادامه داد: بلاتر از ما خواست که این نماد با مارک پوما اشتباه نشود طبق برنامه قرار شد با همکاری فدراسیون فوتبال و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست نامه‌ای را نامه‌ای را تنظیم کرده و به فیفا بفرستیم تا آنها هم پیشنهاد ما را در یونسکو به صورت رسمی ثبت کنند.

کفاشیان افزود: اگر بتوانیم در این زمینه خوب کار کنیم با یک برند خوب در جام جهانی شناخته می‌شویم و توجهات را جلب خواهیم کرد.

"28 فوریه زمان برگزاری بورد فیفا که در این روز درباره تصویب حجاب بانوان فوتبالیست در اساسنامه فیفا تصمیم گیری می‌شود. آیا ایران در این جلسه نماینده دارد؟"وی در پاسخ به این سوال گفت: قرار است در این جلسه تصمیمات مختلفی گرفته شود که فقط یکی از آنها حجاب بانوان ایرانی است ما در این جلسه نماینده ای نداریم، البته افراد دیگری مثل شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و بن علی به همراه نمایندگان سایر کشورهای اسلامی هستند که از این پیشنهاد دفاع کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص اینکه چرا میشل سالگادو به همایش علم و فوتبال نیامد؟ گفت: ما از وی دعوت کردیم ولی خودش نیامد.

وی در مورد اینکه گفته بود سالگادو قرار است یکشنبه به ایران بیاید با تکذیب این حرف، تاکید کرد: من چه زمانی گفتم که سالگادو یکشنبه به ایران می‌ آید؟ اگر او بخواهد بعداً بیاید، دیگر راهش نمی‌دهیم (با خنده).

کفاشیان درباره اقدام فیفا برای رهاسازی پول‌های بلوکه شده ایران خاطرنشان کرد: بلاتر به ما اطمینان خاطر داد که از هر طریقی که بتواند این موضوع را پیگیری کند. ما صبح امروز در کمپ تیم‌های ملی توجه بلاتر را به بخش‌های ناتمام آکادمی جلب کردیم که به خاطر کمبود اعتبار هنوز نهایی نشده است.

یکی از خبرنگاران مجدداً بحث بازی دوستانه تیم ملی را مطرح کرد و از کفاشیان پرسید و اینکه دیگر چه زمانی می‌خواهید برای تیم ملی بازی دوستانه برگزار کنید؟ وقتی که دیگر جام جهانی تمام شده این کار را می‌کنید؟ که رئیس فدراسیون هم با خنده پاسخ داد ما برای جام جهانی بعدی برنامه‌ریزی کردیم!

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پایان درباره اینکه آیا بلاتر در مقابل درخواست‌های ایران خواسته‌ای از فدراسیون فوتبال داشته است یا خیر؟ گفت: ایشان از ما هیچ خواسته‌ای نداشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 10
  • بازدید کلی : 110